مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 اسفند 1400 ساعت 10:172022-03-06پزشكي

علائم خطرآفرین در کودکان مبتلا به اُمیکرون 


کودکان در ابتلا به سویه امیکرون امکان دارد سه فاز را دنبال کنند، اگر والدین به علائم بی توجهی کنند، امکان دارد کودک جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست بدهد.

- ایسنا/چهارمحال و بختیاری پزشک متخصص اطفال گفت: کودکان در ابتلا به سویه امیکرون امکان دارد سه فاز را دنبال کنند، اگر والدین به علائم بی توجهی کنند، امکان دارد کودک جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست بدهد.

علی ضامن صالحی فر در گفت وگو با ایسنا با اشاره به علائم ابتلا به اُمیکرون در کودکان، اظهار کرد: کودکان در ابتلا به این سویه امکان دارد سه فاز را دنبال کنند، در گام اول کودک ابتدا علائم خفیفی را پیدا می کنند، این علائم بیش تر مشابه سرماخوردگی است، اما باید مبنا را بر ابتلا به کرونا قرار دهیم تا خلاف آن ثابت شود.

این پزشک متخصص اطفال افزود: علائمی مانند آبریزش بینی، عطسه، سرفه و گلودرد در دستگاه تنفس فوقانی کودک مبتلا به کرونا بروز می کند، عموما والدین از این علائم غفلت می کنند و امکان دارد به پزشک دیر مراجعه کنند و زمان درمان طلایی کودک از بین برود.

وی با بیان اینکه در مرحله بعدی ابتلا به اُمیکرون کودک دچار علائم گوارشی مانند اسهال و استفراغ می شود، توضیح داد: این علائم نشان دهنده شدت یافتن کرونا است، علائم گوارشی در کودکان تعادل فیزیولوژی املاح بدن را بر هم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علائم خطرآفرین در کودکان مبتلا به اُمیکرون 

علائم خطرآفرین در کودکان مبتلا به اُمیکرون